Thursday, July 31, 2008

UNTUNGNYA!

Khas 50 Tahun Merdeka, satu ruangan yang terdapat di dalam majalah hasil karya hamba. Ruangan yang memaparkan sekolah-sekolah Premier di negara Malaysia. Julai 29, hamba berkesempatan ke Sekolah Sultan Alam Shah di Putrajaya untuk membuat liputan bagi mengisi ruangan tersebut dalam isu akan datang. Sekolah yang pada asalnya di Cheras telah dipindahkan ke pusat pentadbiran hasil sentuhan Dr. M, Putrajaya. Bertuahnya! Sekolah ini juga mendapat nama sempena nama Sultan Selangor yang terdahulu. Bertuahnya!

Sekolah ini adalah salah sebuah sekolah SBP. Sekolah ini sekolah premier, sekolah 'showcase', sekolah bestari, dan sekolah kluster. Sekolah ini pelajarnya terdiri daripada kaum adam sahaja. Sekolah ini betul-betul hampir dengan Kementerian Pelajaran Malaysia. Sekolah ini sangat luas. Sekolah ini sangat cantik struktur binaannya. Sekolah ini serba lengkap. Sekolah ini punya pengetua yang 'comel' (dimata hamba) dan sangat baik hati serta menghormati tetamu. Sekolah ini memiliki guru-guru bertauliah dan cerdik-pandai.
Apa lagi yang istimewa tentang sekolah ini? Bertuahnya!

Sememangnya pelajar sekarang cukup bertuah! Serba-serbi sudah tersedia dengan baiknya untuk mereka. Apa lagi alasan yang harus diberikan untuk tidak mencapai kejayaan. Baik dari segi akademik mahupun kokurikulum. Segala yang disediakan adalah 'tip top'. Masa hamba dahulu (hamba pun budak SBP jugak!), perkara-perkara ini memang ada, tapi tidaklah sehebat waktu kini. Maka, konklusinya ialah: UNTUNGNYA mereka!!!!

No comments: