Wednesday, July 30, 2008

ANTARA GENDANG, SEKOLAH, & PILOT


Hebat! Menarik! Sungguh berbakat!, itulah ungkapan yang paling sesuai hamba rasakan untuk kesemua peserta Festival Gendang Dunia 2008 yang telah mampir ke kantor hamba baru-baru ini. Selain berpakaian tradisional masing-masing, muzik yang dibawakan cukup asli menggambarkan identiti mereka. Bagi hamba, 'seniman gendang' dari tanah Arab punya muzik yang begitu unik dan menarik untuk dihayati. Tambah pula dengan gimik penari berkain kembang yang bisa memutarkan kainnya bak bilah helikopter, cukup mempersonakan! Terlupa hamba seketika tentang harga 'air minuman' Viva hamba yang telah meningkat naik.

Kunjungan pelajar dari KISAS & SERATA, dua sekolah agama yang tersohor di tanah air hamba pada hari yang sama di sebelah petang membuka peluang hamba selaku karyawan e@siswa untuk lebih rapat dengan pembaca. Biarpun badan agak letih, hamba paksakan juga bibir melakar senyum dan memberi komitmen sewajarnya seperti yang kerap hamba lakukan. Tambahan pula, pada masa yang sama hamba sedang sibuk merakamkan gambar juruterbang yang bakal hamba coretkan kisahnya dalam ruangan Personaliti e@siswa.

Juruterbang yang hamba maksudkan ini bakal membuat penerbangan solo mengelilingi dunia pada tahun ini. Satu lagi pencapaian anak bangsa yang perlu dibanggakan dan diwar-warkan! Berpaksi kepada tema "sayap keamanan", kapten ini yang secara langsung merupakan salah seorang duta keamanan membawa misi murni bagi membuka mata seluruh masyarakat dunia tentang erti hidup bertoleransi dan damai. Harap beliau selamat pergi dan pulang.

No comments: